Rockabilly

Bookmark and Share
Rockabilly-stilen, som har sitt utspring i den amerikanske subkulturen på 1950-tallet, er både feminin og råtøff. Den kjennetegnes av skinnjakker, jeans, kjoler og skjørt med høyt liv, polkadotter, pannelugg, tydelig sminke, pumps, leopard-mønster, kirsebær, sparess, terninger osv.

Jeg beundrer de som kler seg gjennomført i en stil, for eksempel de få rockabilly-jentene jeg har sett i Oslo. Selv klarer jeg ikke å være så gjennomført, mest fordi det er så mange forskjellige stiler jeg synes er fine og som jeg henter inspirasjon fra. Men rockabilly er absolutt en av dem!


Rockabillybutikker på nett:
www.shopplasticland.com
www.stopstaringclothing.com
www.babygirlboutique.com

Butikker i Oslo: Los Lobos i Thorvald Meyers gate og Angels speed equipment i Rathkes gate.

{ 0 comments... Views All / Send Comment! }

Post a Comment

Popular Posts